Monday, December 3, 2012

Pengalaman Bercuti Bersama Keluarga- Lee Yee Ching


15,Jalan Selongo,
Taman Bunga,
11700 Sungai Pertama
Kuala Lumpur
17October 2012

Menemui Saudari Jane yang kini berada di Kampung Mewah, Kuala Lumpur.
Saudari,
Apa khabar saudari? Saya di sini berada di keadaan yang sihat.Saya berharap agar saudari juga begitu.Tujuan saya menulis surat ini adalah untuk menceritakan pengalaman saya melancong ke sebuah tempat peranginan bersama keluarga saya pada musim cuti sekolah yang lepas.
Seminggu sebelum cuti sekolah, saya dan keluarga telah berbincang untuk melancong ke tempat peranginan di Malaysia.  Selepas berbincang, kami sebulat suara membuat keputusan untuk melancong ke Pulau Pinang.
Kami menggunakan kereta bapa untuk ke Pulau Pinang.  Oleh sebab kakak saya sudah tinggal di Pulau Pinang selama 2 tahun, dia telah menawarkan diri untuk menjadi pemandu pelancong kami.
Mula-mula,  dia membawa kami ke pusat membeli-belah Queensbay.  Queensbay ialah pusat membeli- belah yang terbesar di Pulau Pinang.  Di sana, kami melihat banyak orang membeli-belah.  Kami membeli banyak barang dan kami juga sempat bermain kasut roda.  Kami juga makan makanan yang sedap di sana dan menyanyi di karaoke dengan gembira.  Selepas itu,kami pun balik ke hotel.
Pada hari kedua,  kami sekeluaraga pergi Batu Feringhi.  Kami pergi ke Batu Feringhi dengan bantuan GPS.  Kami bermain air di laut dan berehat di sana dengan gembira.  Air di sana bersih dan permandangan juga indah.
Pada pukul 7:00malam,kami sekeluarga pun bertolak balik ke rumah.  Bersama-sama surat ini,saya sertakan sekeping gambar yang kami tangkap semasa di pantai.  Saya berharap saudari terhibur membaca surat saya.
Itu sajalah untuk kali ini.  Semoga saudari balas surat saya secepat mungkin.  Sekian,terima kasih.


Yang benar,
Yee Ching

No comments:

Post a Comment